Fenomenet Steve Jobs

Snart har jag läst färdigt den superba biografin om Steve Jobs som är skriven av Walter Isaacson och även om jag innan var fascinerad av mannen så känner jag nu total beundran. Sagan om Steve är hisnande och även om boken är välskriven så är det hans liv det som gör boken mer fängslande än de flesta deckare jag läst.

Mycket av honom är osympatiskt och sättet han behandlat människor är knappast något jag vill ha som förebild men drivkraften, kompromisslösheten och det ständiga strävandet efter nyskapande och perfektion är avundsvärt. En sådan naturkraft till person!

De senaste dagarna har jag dykt ner i just Jobs, Apple och den generella teknikutvecklingen under hans tid. Jag läser biografin, jag såg ”Pirates of Silicon Valley” och minnesstunden för de Apple-anställda. Nu väntar jag på filmen som måste komma och jag tror den kommer bli fantastisk.

Lämna en kommentar