Verkligheten är vacker

Jag erkänner att jag då och då läser tidningar och bloggar som är fyllda av vackert inredda hem, trots att jag aldrig riktigt mår bra av det. Jag fylls av en frustration över mitt eget hem och en sorg över att det är det perfekta som säljer.

Alldeles för sällan får man se vackra bilder på en alldeles vanlig vardag i ett vanlig hem. Ett hem där disken syns, där sladdar hänger, människorna osminkade och barnen okoreograferade. Men nu ska ni få se några från mitt liv, min kaotiska och energislukande vardag som föräldraledig. Den vardagen som ger mig så mycket glädje, kunskap och gråa hår.

Bilderna är tagna av en fotograf som jag, med mina begränsade kunskaper om foto, anser är mycket begåvad. Dessutom är han en man med genuint intresse för människor och verkligheten dom lever i. Han tog fotona som en uppgift för Nordens Fotoskola där han nu läser sin treåriga utbildning.

(Alla rättigheter till bilderna tillhör Oskar Omne, om ni använder dom för eget bruk kommer jag och stoppar senap i röven på er)

Kommentera

