Knackelibrankelfnatt!

Sonen har fått sin första mobil. Han blev jätteförvånad, jag med. Jag hade tänkt vänta minst ett par år till men så föll det sig som så att det var kvartersfest och eftersom jag delar en viss talang med Fenton Spadrig så kunde jag inte låta bli att ställa upp i kvällens tävling. Och visst låg det 272 knappar i burken och min gissning på 273 resulterade i en vinst bestående av en mobiltelefon. Det är en sådan där mobil som har ett namn bestående av bokstäver, siffror och bindestreck och som kostar ett par hundralappar. Efter som jag enbart köper teknikprodukter med ett ”i” framför namnet så såg jag ingen bättre användning för vinsten än att glädja sonen.

Nu har han haft den i mindre än ett dygn och redan lyckats tappa bort den två gånger. Chanserna att den kommer hålla månaden igenom ser jag som rätt små men jag lever och andras numera attityden av ”skit samma” såvida det inte gäller riktigt viktiga saker (som köttprocent i korv).

Mobilen har inte många funktioner och displayen är så liten att man kan täcka över den med en tumme. Men den har en funktion som jag inte har på min telefon med ett ”i” framför.

Kommentera

