Till min son

För fem år sedan var jag inlagd på Karlskoga lasarett med värkar. Förlossningen var igångsatt och tidigt på morgonen den 3:e augusti föddes min son. Jag var tjugoett år gammal och hade just blivit förälder. Då förstod jag inte vilken fantastisk varelse jag höll i armarna. I morgon kommer jag ha en femåring som kan klättra på väggar, trösta sin lillasyster, bygga fantastiska legofordon. Han älskar blommor och vapen. Och jag älskar honom.

Grattis på födelsedagen Alvin!

Kommentera

