Annorlunda semesterpreferenser


Vi var nere i Skåne för att fira min morfars födelsedag. Han och mormor hade hyrt stugor i Höllviken och vi spenderade en hel helg tillsammans hela släkten. Det var väldigt mysigt men vädret var knappast ett idealiskt strandväder. I alla fall inte enligt majoriteten av släkten.

Jag däremot är inte så förtjust i heta och soliga dagar, värme gör mig arg och för många människor på samma ställe stressar mig. Därför blev dagarna vid stranden helt perfekta för mig och så vackert har jag nog aldrig sett den vita sandstranden vara som då.

Alla människor som drar dit sina färgglada parasoll och skrikande ungar tar bort den fantastiska skönhet som en öde strand har. Så även om jag tycker synd om resterande släkten som hade önskat några dagar i solen vid havet så är jag glad att jag fick uppleva detta.

Dessutom hindrade inte mig, min mamma och son från att bygga ett sandslott även om det var en utmaning med den storm som blåste.

Kommentera

