Hallå fetto, haru käkat fett eller?

SJUTTIOFEM KILO!

Hur kan jag, som knappt äter godis, aldrig bakverk och i princip aldrig dricker läsk väga så mycket?! Dessutom rör jag på mig. Inte mycket men lite. En halvtimmes promenad tre gånger i veckan. Plockande och fixande hemma. Stå och gå på jobbet. Det finns ju idioter som i princip bara sitter hela dagarna och dessutom mular kaffebröd till varje fikarast och ändå väger mindre än jag.

Och nej, det är inte muskler och det är inte benstomme. Det är fett.

Det värsta är att jag inte vet hur jag ska gå ner. Jag kan teorierna men misslyckas i praktiken. Jag kan vara strikt med mat och öka motion men INGET HÄNDER. Sen kan det komma perioder i livet där jag inte gör något ALLS för att gå ner i vikt och då lyckas rasa 10 kilo på några veckor. Åh, den ironin!

Nej, jag måste ta itu med detta. But how..?

Kommentera

