Tänkte unna mig ett sommarlov

Jag är så löjligt glad över alla mina trogna läsare och för er som på riktigt vill veta något om mitt liv så tänkte jag berätta att jag planerar för SOMMARLOV! Och inte ett ”jag måste hitta jobb eller snåla till absurdum”-lov eller ”bara ledig i väntan på extratimmar”-lov. Inte heller ”vara själv med två barn medan partner sliter på ett jobb”-lov. Utan ett fulltständigt SOMMARLOV för hela familjen från juni till september. Tre månader av bara ledighet. Med sena nätter fyllda av TV-serier ”(bara ett avsnitt till…”), TV-spel, film, böcker. Dagar av slappande, utflykter och släktkalas i Skåne.

Jag tror nämligen att jag behöver det efter det här året för att orka fortsätta. För det är först om fem år det kan bli tal om någon riktig semester.

Kommentera

