Med andan i halsen

Livet rullar på i hög fart nu! Om jag tidigare klagade på att dagarna segade sig fram så är detta motsatsen. Antingen jobbar jag och gör jag inte det så är jag ensam med dom båda barnen. En lördag var tredje helg är jag och maken lediga en hel dag samtidigt men annars jobbar vi i skift.

Som tur är så är vår dotter en liten ängel! Förutom lite magknip då och då så är hon en dröm för småbarnsföräldrar. Äter, sover och är nöjd.

Livet känns därför lite som ett maratonlopp där jag just kommit in i andra andningen. Det är jobbigt, energikrävande men det funkar. Vi skumpar, matar, leker, städar, matar, äter, sover, skumpar, byter, tvättar, tröstar, förklarar, jobbar i en ständig ström. Inte hemsk, inte otrevlig. Men inte heller avslappnad och lugnt.

Bloggen får lida. Men tids nog kanske tempot blir lägre och jag får tid till att fundera och skriva!

6 thoughts on “Med andan i halsen

  1. Men vad sjutton! Jag har helt missat att du fått din dott, trots att jag har dig på bloglovin? Men detta dök upp i alla fall.

    Så stort grattis i efterskott får jag väl säga! Skönt att allt gick bra!

  2. Måste bloggen verkligen lida? Kan vi inte se det som att du är i en period av livet då du verkligen hårdsamlar material till kommande inlägg. Förvisso råder en svacka vad det gäller kvantitet, men samtidigt gör du en satsning på framtida ytterligare utökad kvalitet? (:

    Lev väl!

Kommentera

