Ta hand om dig – du är viktig nu!

Jag har under rätt långa perioder varit rätt dödsföraktande. Döden skrämde mig inte, jag var mest nyfiken på vad som väntade. Så jag har aldrig tidigare kunnat relatera till rädsla för att dö. Jag har aldrig oroat mig för cancer, flygolyckor, hjärtinfarkt eller liknande.

När sonen först kom så började jag få en känsla av att vara så pass viktig för någon att jag kanske borde börja tänka på min hälsa. Men medan han var riktigt liten kände jag fortfarande att just jag var utbytbar – det fanns så många som älskade honom att jag inte var ovärderlig fullt ut.

Men sen blev sonen äldre, han blev en person med tankar och känslor. Och JAG – bara JAG blev viktig för honom för just den jag är. Ingen kan ersätta mig nu. Samtidigt får jag ett till barn och nu vet jag att jag snart kommer vara lika viktig för henne. Helt plötsligt har min hälsa blivit viktigare än någonsin innan. När jag nu vill träna och gå ner i vikt så är det inte längre på grund av fåfänga (enbart) utan för att jag verkligen vill leva tills jag bli 100 och vara frisk hela vägen dit!

Detta tillsammans med den mest fantastiska ”Träningsskola” jag någonsin läst (Linna låter texten ta plats, det är ingen snabblösning, ingen ”bli smal på 10 minuter”. Läs och fascineras! Och bli inspirerad!). Gör att jag har mycket goda förutsättningar för att verkligen komma igång med ett mer hälsosamt liv.

4 thoughts on “Ta hand om dig – du är viktig nu!

  1. Ping: Tweets that mention Ta hand om dig – du är viktig nu! « DANITRAS BLOGG -- Topsy.com

  2. Du är mycket viktig och har alltid varit oersättlig!
    Jag citerade just Willy Nelson för systern:”You where always on my mind” Jag har varit mycket fysiskt borta från er men Willy;s sång beskriver mycket av hur jag känt för dig under mitt kringflackande liv. Som förälder känner du kanske igen dig.

Kommentera

