Att nattvaka och se allting relativt

Flickan mår bra och förutom min rygg som är ett katastrofområde av stelt bäcken och muskelknutor så mår jag bra. Men hon har magknip och kan få rätt långa skrikperioder. Som tur är så inträffar dom oftast på dagen så att vi kan sova på natten men då och då blir det nattvak. Det som funkar bäst då är att studsa på studsmattan, man får bra gung utan att behöva anstränga sig allt för mycket. Från studsmattan kan man dessutom se TVn vilket gör att man kan underhålla sig lite medan man lugnar. (Ja, vår lägenhets möblering bygger på pragmatism och funktionalitet – ibland ser det inte klokt ut!)

I och med detta så uppskattar jag vissa kanaler mer än någonsin och framförallt Discovery Travel & Living. Korta, lättsamma och textade program. Cake Boss, Toddlers & Tiaras (det kan dock misstas som skräckfilm ibland) och inte minst John & Kate plus eight! För ibland när jag studsar där och suckar över min förlorade nattsömn och smärtande rygg så behöver jag se hur det skulle vara att ha sex stycken samtidigt. Sex stycken som behöver matas, tröstas, bytas och vaggas. Då känns det inte lika jobbigt längre.

 

Kommentera

