Inskriven och redo för uppsprättning

Nu har jag klarat av besöket inför snittet i morgon. Alla frågor är ställda, tvålen är överlämnad, vikten är kollad, narkosläkaren är uppdaterad. Jag har fått all information jag behöver och nu minns jag varför jag egentligen är jätterädd för kejsarsnitt; dom kommer skära upp min mage medan jag är vaken. Dom kommer trycka, dra och dona och det är bara smärtan som bedövas – allt annat kommer jag känna. Alla säger att det går fort och att det inte är så farligt ändå men jag blev ändå rätt sugen på att välja nedsövning ändå. Jag ska inte men jag vill.

Sonen ska sova hos min syster ikväll och det var han jättetaggad inför! Jag hade befarat gråt, ångest och sorg eftersom han varit nervös inför att dom ska skära upp magen på mig. Men det gick jättebra och jag är så glad att jag har en syster som är en sådan super-moster!

Idag kom också vårt välkomstpaket från ICA-banken. Det är nya tider som väntar nu, spännande!

8 thoughts on “Inskriven och redo för uppsprättning

  1. asså jag menar bara att man an ju inte skriva ALLT.

    typ ”läkaren andades tungt, lampan hade champagnefärgat ljus, sköterskan bar ett par sandaler som var av färgen röd” osv.

  2. Ja lycka till hade jag tänkt skriva. Men, insåg att jag var lite sent ute. Hoppas allt har gått bra.

    Du outade ju i går eller så att du var gravid 😉

Kommentera

