Det finns ett slut på lidandet!

Den nionde mars klockan 06:45 ska jag infinna mig på sjukhuset för att få min dotter utplockad. Ett planerat kejsarsnitt ska äga rum om bara lite mer än en vecka!

Efter det beskedet så var det som att en gigantisk sten lättade från min axlar, och det behövdes för att det är tungt nog ändå just nu. Helt plötsligt kunde jag fokusera på att njuta av den tid som är kvar och jag kunde börja föreställa mig att det faktiskt ska komma ett barn till vår familj.

Vi tog itu med att sortera kläder, vi har köpt blöjor, nappflaskor och nappar. Vi har ordnat med barnvakt för sonen. Inget av detta kunde jag ta mig för innan eftersom jag inte kunde se slutet. Men nu kan jag det och för första gången sedan jag blev gravid med sonen för 4,5 år sedan så känner jag glädje över att vara gravid!

6 thoughts on “Det finns ett slut på lidandet!

    • Ha ha, jag så brukar jag också tänka! Nu kan jag bara med förståndet greppa att det inte var flera år sedan jag var ogravid – det känns som att det har gått minst två år!

  1. Det var ju skönt att få ett slutdatum på det hela. 🙂 Hoppas det går bra för er och att du kan njuta lite mer nu i slutet av den tunga magen och smärtsamma sparkarna. 🙂

  2. Jag förstår det. Väntan är ju alltid det värsta och med ett slutdatum känns det lite mer uthärdligt, särskilt när man har ont, är trött och ja allt annat som kommer med en graviditet.

    Läste det jag skrev innan och det lät nästan lite fel på nå vis.

    Jag önskar dig lycka till i alla fall när det är dags och håller tummarna för att allt går bra. 🙂

Kommentera

