Här sitter jag nu

Klockan är snart tre på natten. Jag borde gå och lägga mig. Men det gör jag inte, det är för jobbigt och jag ska ändå inte göra något i morgon. Poängen med att gå och lägga sig är borta, i morgon väntar bara ännu fler timmar som ska fördrivas.

Min kämpaglöd är släckt, jag är slut som människa och nu står jag bara ut för att jag inte har något val. I er normala värld går tiden fort, ni ser det som väldigt snart i framtiden men för mig är det en evighet kvar. Snälla, säg inte att det är kort tid kvar! Säg ingenting för att muntra upp mig.

Min lille son har slutat att be mig om hjälp, han vet att det inte är lönt. Min man sover dåligt och börjar bli utarbetad. Den här familjen orkar inte mycket mer. Vi behöver nå slutet på det här snart.

God natt och lycka till.

7 thoughts on “Här sitter jag nu

  1. Även om det är skitjobbigt just nu så är det ett övergående tillstånd. Du kommer inte behöva sitta med kanonkulan resten av livet tack och lov. Men jag förstår att det inte känns kul. Nu har jag bara ett barn och han föddes för sisådär snart en åtta år sen men jag minns hur jobbigt det var att röra sig och stor man kände sig och hur ont det gjorde och hur i vägen magen var. Sedan är det väl typiskt vad tiden kan släpa sig fram när man vill att det ska gå lite fortare. Det är ju tack och lov Februari nu och vad jag förstod så var det i Mars bebisen ska ut. Februari är en kort månad och sen är det inte långt kvar.

    Och först nu läste jag meningen där det stod att vi inte skulle muntra upp dig…

  2. Det behöver du inte, nu var jag nog inte överdrivet sliskigt uppmuntrande men det kanske är lika bra att låta bli. ;P

    Jag hoppas ni står ut ett litet tag till i alla fall så tror jag saker och ting blir lite lättare sen. 🙂

Kommentera

