Konsten att bära läppstift

Som bekant så är ett av mina återkommande mål under 2010 att använda läppstift (eftersom allt blir lite roligare då!) och det går riktigt bra! Innan har jag haft jättesvårt att känna mig bekväm med läppstift och därmed nästan aldrig använt det. Men nu är det annorlunda tack vare två kvinnor min kollega och vän som även är make up-artist samt min svärmor.

Min vän försåg mig med en hel liten väska med olika läppstift och läppglans. Det jag verkligen fastnade för var två läppglans från Christian Dior. Andra läppglans jag har köpt har varit typ H&Ms egna utan färg men det här var två riktigt kraftigt färgade läppglans. Dom var mjuka, satt på plats och under lång tid.

När jag sen fick ett CD-läppstift (Addict) av svärmor i julklapp så hittade jag hem. Det är samma intensiva färg som i läppglanset men mindre ”geggigt” och mindre ”glansigt”. Istället sitter det lätt, jag glömmer bort att jag har det på mig (vilket man inte gör med många andra för er som inte provat) och det sitter länge.

Så egentligen är rådet till dig som vill lära dig bära läppstift enkelt. Lägg 10 gånger så mycket pengar på det.

21 thoughts on “Konsten att bära läppstift

  1. men varför ska du bära läppstift?

    jag har aldrig sett en normal kvinna som sett splended ut i läppstift.

    tycker alltid det ser konstigt ut. typ 35-åriga kvinnor som vill ”parta till det lite” men ser 10 år äldre ut så fort de tar fram make-up bagen.

    • Men vad du ska hacka på mina val. Först frisyren och nu läppstiftet. Alla kvinnor borde bära läppstift! Varför? För att allt blir lite roligare då!

  2. Har jag verkligen dissat din frisyr?

    Jag tycker inte läppstift är roligare, jag tycker det är lite jobbigare. Men mitt mål skiljer sig trots allt inte så mycket från ditt.

    Mitt är att sminka mig oftare, typ dagligen. Och rengöra huden bättre på kvällen.

    Vilka storslagna mål.

  3. vanliga och normala kvinnor…

    Vad är sk modeller då? Övernaturliga väsen eller?

    Nej kör på läppstift du och den frisyr du gillar!
    Jag håller med om att läppstift kan pigga upp en hel del, själv har jag inte kommit så långt att jag kan ha det på mig men det hindrar mig inte från att tycka att det är snyggt.

  4. Braiga tips där Danitra! 🙂 Dock är jag också helt lost när det kommer till vilken färg på läppstift man ska ha. Jag är typ läppstiftsfärgblind och ser absolut inte om jag passar i nåt eller ej. 😦

    • Jag hade tur och kunde prova igenom många olika nyanser. Men gå in i en butik och be om tips – dom är ju verkligen jättebra på att välja ut nyanser där!

  5. Jag klarar mig inte utan läppstift. Bär det från morgon till kväll, varje dag (med väldigt få undantag) i den rödaste av röda nyanser. Har gjort det i flera år och tror inte jag kommer sluta med det heller! Mitt läppstift köper jag från Klippet för runt 39 kronor och det är bättre än alla jag testat så det är verkligen ett tips!

  6. Har bara träffat ett läppstift som jag stod ut med, undrar om det inte var CD det också faktiskt. Undrar var det befinner sig?

    Usch att du dissar våra mysiga remsor! 😮 Jag gillar dem just för att de är så old-school.

    Trist att du har så ont!

    • Nej, jag dissar inte remsorna! Dom är underbart retro, som en tripp bak till 60-talet. Jag tycker bara det är så komiskt att ni fortfarande använder sådant och blir så upprörda när dom tillslut försvinner!

  7. Håller med. Har ett från MAC och ett från MUS, båda sitter fint. SONJA! Antar att du menar ”bortsett från Terry på mos” i din första kommentar?!?!?!?!

  8. Angående håret så får jag bara en bild framför mig hur det ser ut ostylat eller i bästa fall sprayat med fructis hårspray…. och vad jag ser framför mig är en emil i lönneberga frisyr.

    Men stylad som på bilden är ju det håret snyggt. Det är bara rätt så sällan man är stylad av ”bobby” (vet ej om ni läser skvaller, men bobby är en barbie kenliknande frisör i stockholm, lindra rosings BFF)

    Angående läppstift………. det är väl festligt ibland!

  9. och med vanliga normala kvinnor menar jag alltså kvinnor i vanlig belysning (lampa eller sol), i vanliga vardagssituationer, utan en fläkt som ständigt blåser på en rakt framifrån.

  10. Hej Danitra,

    Jag heter Anette och arbetar på Buzzador. Vi på Buzzador håller på att bygga ut vårt bloggnätverk och vi vill gärna ha dig som BuzzadorBLOG-medlem hos oss på Buzzador!
    Som medlem hos oss får du produkter att testa, prata om dem med dina vänner och självklart skriva vad du tycker om dom på din blogg.
    Du kan också gå direkt till registreringen:
    https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?&file=u-regstep1
    eller besök vår hemsida http://www.buzzador.com och läs mer eller maila mig på anette@buzzador.com
    Hälsningar
    Anette på Buzzador

Kommentera

