2010 – en planering

Jag är något nervös inför det här året. Det kommer bli allt utom ett glidarår nämligen eftersom det är en total omöjlighet när man äntrar det som gravid i sjätte månaden. Vad som än händer inom dom närmsta tre månaderna så kommer det inte kunna klassas som något enkelt. Vägen fram är inte heller enkel, smärtan blir värre liksom tristessen vilket är en hemsk kombination.

Så för att orka med så har jag börjat göra upp planer om min framtid. För året och för kommande år. Det är en blandning av ambitioner för året och konkreta mål och jag tänkte dela med mig av dom här i bloggen.

Januari – Utstå. Vänta. Anmäla mig till högskoleprovet. Träna inför högskoleprovet (provtest 1) Använda läppstift eftersom allt blir lite roligare då.

Februari – Se ovan. Minus anmälan. Plugga på det jag är sämst på inför högskoleprovet (provtest 2) Även deadline för att organisera vårt spare room.

Mars – Förhoppningsvis involverar denna månad ett efterlängtat besök på sjukhuset. Sista förberedelserna inför högskoleprovet (provtest 3).  Använda läppstift eftersom allt blir lite roligare då.

April – Återhämta mig. Lära känna den nya familjemedlemmen. Få tillbaka min rörlighet. Göra högskoleprovet och få minst 1,7 eller bli besviken. Anmäla mig till den utbildning jag bestämt mig för (men tänker hålla lite hemlig). Använda läppstift eftersom allt blir lite roligare då.

Maj – Komma tillbaka till jobbet och med lite hårt arbete (alltså på jobbet) tillsammans med viljestyrka börja gå ner dom första av dom 30(?) kilon som kan avvaras. Smöra för gäster så att dricksen blir bra. Spara pengar. Använda läppstift eftersom allt blir lite roligare då.

Juni – Se ovan.

Sen får jag återkomma med uppföljning och planering för nästa halva efter några månader.

13 thoughts on “2010 – en planering

  1. Gillar nya designen. Gillar även att du är så besatt av mig att du ska börja ha läppstift bara för att jag började med det.
    Hur ska du gå ner i vikt?

  2. Ping: Martha Stewart med foglossning « DANITRAS BLOGG

Kommentera

