Jul och nyår samt dagarna däremellan

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera den senaste tiden. Det har både handlat om att jag inte haft ork eller lust att blogga samt att nästan inget intressant har hänt.

Men här kommer en sammanfattning: Först firade vi jul hos svärfar på lördagen innan julafton. Då fick jag en finfin köksmaskin.photo photoSen bakade jag lite bullar innan vi åkte till min far för att spendera julafton där. Det var tokmycket folk, massa god mat och alldeles idylliskt i deras fina hus på landet. Jag gjorde köttbullar, Janssons, griljerade skinka, bakade bröd och dekorerade ägghalvor. Sen hade jag så ont i ryggen att hela ryggpartiet låste sig på natten. Aj.photo

Där fick jag min efterlängtade parfym (Lacoste pour femme)=, en receptbok på massa gott bröd och en slant.

När vi kom hem så besökte vi svärmor och bytte julklappar. Hon och hennes mamma blev överförtjusta i vår julklapp till dom – en inbunden fotobok med väl utvalda bilder från dom senaste årens bröllop och födelser i släkten. Jag och resten av familjen fick var sitt köksförkläde i linne som svärmor sytt.  och sonen fick en egen liten kavel så att han kan hjälpa till ännu mer i baket. Sen fortsatte vi till min mor där jag fick en digital köksvåg i samma färg som köksmaskinen, presentkort på ett av Sveriges godaste sushirestauranger och presentkort på stadens äventyrsbad.

Sen shoppade vi lite. Jag provade på det här med att gå på stan och det var inte alls kul. Sen provade jag att shoppa hemma i soffan och det passa mig mycket bättre. Jag inväntar hörlurar, fodral till min dator och lite Weledaprodukter till sonen. Sen köpte vi en mastodontskärm till min dator och jag är helt förälskad i den!

Nästa inlägg jag ska skriva ska handlar mindre om materiella ting och mer om året som gott och året som kommer.photo

One thought on “Jul och nyår samt dagarna däremellan

Kommentera

