Det är i alla fall inte sommar!

Det är mulet ute idag igen, en hel vecka av trist väder. Värst var det i måndags när sonen totaltrotsade och gjorde allt för att försvåra för oss båda när vi skulle iväg och när vi tillslut kommer ut genom dörren så vräker regnet ner. Inte en av mina ljusare stunder.

Men annars är jag rätt nöjd med årstiden och temperaturen även om jag skulle föredra någon minusgrad. Att klä sig för 5 plusgrader är nämligen rätt lätt och man håller värmen bra. Man behöver inte kränga på en overall på barnet och långkalsonger på en själv. November och december är faktiskt rätt OK månader helt enkelt. Inte minst för att jag fortfarande har sommaren i färskt minne och vet hur fruktansvärt jobbig den är. Värre är det i mars när ljusbristen tar ut sin rätt, då börjar jag fantisera om sommaren som något bra, som något i en Prippsreklam och jag börjar tro att det är något att se fram emot. Men varje gång blir jag lurad, snuvad och besviken. För sommar är banne mig den värsta årstiden på året!

Kommentera

