Tecken på att man inte har så mycket viktigt för sig

Min syster ringde nyss och frågade vad jag gjorde.

”Jag sitter vid datorn och tuggar tuggummi”

Japp, det faktum att jag tuggade på ett tuggumi var så speciellt i min vardag att det var värt att nämna. Och det var inte bara något jag slängt i mig i förbifarten. Nej, jag kom på att jag hade det i väskan, sitter sen och funderar lite på att gå ut och ta ett men bestämmer mig för att vänta. Sen kommer jag på det igen och ser fram emot när jag väl kommer hämta det. Till slut blir jag kissnödig och tänker ”Ja, nu kan jag hämta tuggummit också!” vilket jag även gör. Sen sitter jag och tuggar på mitt tuggummi och känner mig glad över detta när min syster ringer och frågar vad jag gör.

”Jag sitter och tuggar tuggummi”

Det är min vardag.

7 thoughts on “Tecken på att man inte har så mycket viktigt för sig

  1. *fnissar*

    Vilken otroligt snygg header du har! Först tänkte jag bara att den var snygg, men ju mer jag tittar på den, ju snyggare blir den. 🙂

    ha en bra kväll!

  2. Mammaledighet verkar vara ett heltids jobb.
    Jävla bistånds Sverige.
    Skicka snorungen till dagis o skaffa ett jobb.

  3. Ping: Dagens outfit, typ « DANITRAS BLOGG

Kommentera

