Julpynt och bullbak

Konstigt nog fick jag till riktigt mycket julpyssel idag. Annars är det något jag lätt skjuter upp och struntar i och snart har det blivit januari utan att en enda stjäna, ljusstake eller hyacint  fått komma över vår tröskel.

Men i dag har jag pysslat och donat nog för hela året. Jag har stoppat nejlikor i apelsiner, införskaffat en ljusstake, nya gardiner och bakat saffransbullar. Och köpt hycinter!

Nejlikorna hade jag dock lite svårt för att komma på hur jag skulle placera. Snart inser jag att jag börjat skriva photobokstäver! Initialerna för varje familjemedlem pryder nu en apelsin. Gardinerna är tydligen fullkomligt öststatsaktiga enligt min make och inte alls Carl Larsson eftersom vi inte bor i ett torp utan i en förort. Saffransbullarna är just det också. Inga snirkliga ”S” utan släta bullar, jag tycker nämligen det är kul att blanda degen men fruktansvärt tråkigt att baka ut samt att äta dom. Hyacinterna var helt färdigplanterade dessutom. photo

Så det finns ingen risk att denna blogg utvecklas till en gullig och idyllisk inredningsblogg, här är det bara genvägar och tråkiga bullar som gäller.

One thought on “Julpynt och bullbak

Kommentera

