Guldkorn från FL!

Vi har en härligt slö lördag och jag unnar mig att engagera mig i strunttrådar på familjeliv.se. Eller egentligen bara i en, nämligen den om bestick och huruvida en lärare kan lära eleverna äta på ”rätt” sätt. Ganska snart barkar det iväg mot vänsterhänthetens begränsningar när en medlem menar på att det är omöjlig för henne som vänsterhänt att äta på ”rätt” sätt. Hennes högerhand är nämligen så obrukbar att hon inte ens skulle träffa munnen om hon höll gaffeln i den handen. Jag menade då att hon led av ett lättare funktionshinder vilket snabbt utvecklades i hennes huvud till att jag tyckte att alla vänsterhänta var funktionshindrade och mindre värda människor. Helt sjukt underhållande!

Sen har ANOF gjort det igen, hon har fått mig att skratta så att tårarna rinner. Den här gången så handlar det om hennes besök på badhuset där hon blev utsatt för åldersdiskriminering eftersom det var barnbad med discomusik. Hon tjatar sig till att få komma in men blir utkastad efter att ”bara gjort som alla andra där inne”. G å in och läs!

10 thoughts on “Guldkorn från FL!

  1. Ha-ha! Jag den där ANOF är riktigt underhållande. Tråden hon skrev om sockorna (100% bomull!!!) fick mig att garva högt. …liksom de flesta av hennes trådar.

    …måste leta rätt på besticktråden. 😉

Kommentera

