En fin dag med vårdpersonal och läkemedel

Jag kommer till läkaren för att få mitt sjukintyg förlängt, hon är på gnistrande bra humör och när jag på frågan hur jag mår svarar att det är bra men att halsen fortfarande gör ont så ler hon säger att jag självklart ska få den testad! Hon frågar också om jag har fått vaccin och när jag förklarar läget så säger hon att hon ska se om det finns något kvar.

Hon sjukskriver mig, skickar papper till lab och efter två minuters väntan får jag komma in och göra testet av en trevlig uska som frågar om jag mår bättre och berömmer min väska. När jag sitter där så kommer min BM insvepandes och säger: ”Var det du Danitra som ville ha vaccin? Vi har nog någon dos över så jag hör av mig under dagen!”

Uskan ber mig vänta och efter fem minuter kommer hon ut och säger glatt att testet för strepto var positivt. Vi går gemensamt iväg till läkaren igen som nästan gratulerar mig till det positiva resultatet och med ett leende skriver ut Kåvepenin. Önskar mig en trevlig dag och sen var det avklarat. På eftermiddagen ringer BM och välkomnar mig för vaccinering – helt utan kö!

Detta är en VC som tidigare har haft stora problem med nästan allt och där bemötande, organisering och samarbetet har varit så illa att jag funderat på att sluta gå dit. Nu flyter det så smidigt att jag får mer vård än jag bett om på kortare tid än jag beräknat. Helt underbart!

Kommentera

