Oh, the pain!

Min fejksvinis-sjuka är över förutom en enormt svullen halsmandel. Det gör så ont att jag måsta ta sats inför varje tillfälle som jag ska svälja. Samtidigt så är jag inte helt återställd vätskemässigt efter sjukan så jag behöver egentligen bälja i mig vatten.

Lösningen? En gigantisk mugg med varmt vatten, smaksatt med honung och lime. Denna mugg rymmer ungefär en halvliter och var en gåva från min far till min man. Bakgrunden till det är att min man vill dricka stora mängder kaffe i ett svep och eftersom han saknar blygsamhet så frågar han rent ut om det inte finns några större muggar än dom som erbjuds. Min pappa gör då som han alltid gör, skäller lite över oförskämdheten och det onormala i att inte dricka ur hans normala koppar. Sen letar han i ett år efter den största mugg han kan hitta – dels av kärlek och omtanke och dels för att få tyst på svärsonen.
IMG_0190

3 thoughts on “Oh, the pain!

Kommentera

