Nervryck, Fable II och en ny vecka i antågande

Jag har nästan återhämtat mig helt efter min konfrontation med fejk-svinis. Lite halsont, avflagat nagellack och glasögonprydd näsa är det enda som kvarstår. Så i morgon ska det kännas skönt att starta en ny vecka med nya krafter och nya idéer. Och nytt nagellack. Och nya linser.

Jag har nämligen planer för nästa vecka. Ett rum ska ommöbleras och fixas. Två vänner ska få uppleva mitt trevliga sällskap och mitt projekt ska få möta nya vidder! Vilket påminner mig; jag behöver fortfarande era bästa tips på bloggande föräldrar och gärna något nischade bloggar (inredning, mat, politik osv).

P.S – Någon som vet om jag använde semikolonet rätt?

4 thoughts on “Nervryck, Fable II och en ny vecka i antågande

  1. Jag hade nog hellre använt ett kolon där, men semikolon går bra också.

    Lite slarvigt kan man säga att semikolonet ersätter punkt; det används när två huvudsatser kommer efter varandra, och de satserna har ett nära sammanhang.

    ”Vilket påminner mig” – ouch the Swenglish! 😉

Kommentera

