Olika sätt att äta tacos

Nu när jag har låtit piskan vina och ni läsare har rättat er i leden så kan vi gå vidare till att analysera middagen som intogs i vårt hem. För första gången på mycket, mycket länge så åt vi nämligen tacos! Vi slog på stort ikväll med hela standardupplägget för en småbarnsfamilj denna fredagskväll.

När vi satt där och åt så slog det mig hur olika man kan äta denna rätt. Mitt har jag fått veta är något annorlunda, jag varvar ihop allt till en tacosallad. Snygg, gott och enkelt:
IMG_0181

Maken däremot geggar ihop allt och öser in det i ett sådant där ”tacoshell” som går sönder i första tuggan:
IMG_0184

Sonen ville bara ha gurka:
IMG_0183

 

Hur äter DU tacos?

14 thoughts on “Olika sätt att äta tacos

  1. Tacoskal? Eh, 1992 ringde och vill ha sin..a..eh..skal tillbaka(!?).
    Skalen smakar ju ingenting. Bättre med nachos eller libabröd. På den tiden det bara fanns de där värdelösa skalen åt jag dem så som sig bör, alltså som din man. Nu är jag av viktskäl mer inne på din sons alternativ.

  2. Jag åt med tacos igår! Vi åt också de hårda skalen, men de som ser ut som små tallrikar. Det gick riktigt bra! Annars brukar jag köra mer på din stil! Gärna gegga ihop det lite.

  3. Shit vad länge sedan jag åt tacos! Innan var det minst en gång i veckan, sambon suckade och himlade med ögonen, jag var själanöjd.

    Numera är det han som vill ha tacos och jag som beklagar mig. Kanske är det graviditeten som ställer till det.

    Hur som helst. Vi har sojafärs som är smaksatt jävlar i annars är det som att tugga skumgummi. Till det är det vanligtvis ruccola, tomater eller paprika, gurka, fetaost, sambon gillar att ha bacon till, guacamole, salsa och champinjoner. Jag goffar ihop allt på tallriken som jag sedan lägger i tacoskal.

  4. Tortilla vikt kring innehållet som ett 3/4 kuvert ska det vara. Så slipper man glutamaten och de härdade fetterna.

    Blir det köttfärsrester över, så gör jag en sallad av det dagen på.

  5. Hönspappan hävdar att han har det ultimata taco-trickset, han skär tomat i 8 [tror jag] bitar som då passar perfekt som ‘fyllningsstopp’ i de dära hårda tacoskalen.

    En gång skapade vår lilla dysfunktionella familj [på Hönspappans inrådan] en tacotårta. Det har vi inte gjort om.

Kommentera

