Vilseledande marknadsföring

Eftersom jag är i ett fast förhållande så har jag inget behov av internetdejting och har heller aldrig provat på det. Men det verkar vara en fascinerande värld med en salig blandning av människor som söker efter den rätta. Självklart lägger man väl även upp bilder och där måste det vara som upplagt för totalt vilseledande marknadsföring? För även om man borde förstå att man kan orsaka en besvikelse vid ett eventuellt möte så måste det vara allt för lockande att lägga ut en jättesmickrande bild?

Jag insåg häromdagen hur lätt man kan förvränga sitt utseende genom en bild, utan att ens använda ett redigeringsprogram! För när jag slog igång kameran på datorn häromdagen så fick så möttes jag av den här bilden:

Bild 2009-10-25 kl. 18.04 #3

Och det är rätt långt ifrån hur jag verkligen uppfattas vilket snarare skulle vara något i stil med det här. Eller kanske ännu mer ärligt, det här:

2 thoughts on “Vilseledande marknadsföring

  1. Ja man kan ju lägga upp vilken bild som helst.. träffade en kille en gång via nätet som hade en tvättbrädebild på sig.. när vi väl träffades så stämde ju inte riktigt bilden med verkligheten, frågade vems bild han lagt in.. och visst det var han men för typ 7 år sedan.. haha

Kommentera

