Hemska morsan går på stan

Idag kände jag att det var dags för veckans skolk. Det går ut på att jag och sonen spenderar hela dagen tillsammans på gott och ont. Vi inleder med att sova länge för att sedan äta frukost framför TVn. Efter att ha slöat fram till lunch så gör vi oss snygga och tar bussen in till stan. Där intar vi en lunch, går eventuellt en runda i affärer innan vi installerar oss på ”caféet med bilen”.

Idag var det bara vi och två bord till i lekavdelningen. Jag sitter och njuter av min Chai Latte och läser ELLE när sonen kommer fram: ”Mamma, jag är hungrig”

Jag vet att han omöjligt kan vara det och att han säger så bara för att han vill ha sin specialrätt som vi brukar beställa när vi lunchar på caféet. Så jag svarar: ”Nej, det är du inte”

Sonen, med sin allra sötaste och svagaste min: ”Jo, mamma. Snälla jag vill ha mat”

Jag: Nej. Du får ingen mat!

I samma stund som jag sagt det så kommer jag på hur det måste låta för dom runt omkring och några av dom tittar faktiskt lite skeptiskt åt mitt håll och jag känner mig så här:

Sen kom jag på att jag faktiskt skiter i om dom tror att jag är en hemsk morsa, det är till och med lite komiskt.

3 thoughts on “Hemska morsan går på stan

Kommentera

