En mindre bra dag

Allt blev fel idag.

Maken var hemma från jobbet vilket jag inte var beredd på och jag tror nog att jag behövde mig tid för mig själv mer än vanligt för under hela dagen byggdes en frustration upp. Att han inte var på bra humör samtidigt som han ockuperade datorn gjorde inte saken bättre. Eller, det värsta var att han inte förvarnade om att han skulle ockupera datorn HELA DAGEN. Så jag satt och tittade på skitprogram i väntan på att få komma tillbaka till datorn helt i onödan – hade jag vetat hur lång tid det skulle ta så hade jag ju kunnat gjort något annat istället.

Sen glömde jag äta, sonen var kinkig och vi kunde inte köpa datorn till mig som vi planerat (efter att ha insett hur viktigt det är för vårt äktenskap att ha två datorer). En liten räddning kom nu på kvällen, jag och sonen bakade bagels (vars deg jag satt på kalljäsning tidigare under dagen när jag väntade på datorn) som blev skitgoda och det blev rätt mysigt till slut.

I morgon får bli en bättre dag. Jag ska städa, laga mat och förmodligen sätta en ny bagelsdeg på kalljäsning, kanske blir dom mindre skeva nästa gång?

photo by you.

Det här var för övrigt ett helt meningslöst blogginlägg för alla utom mig själv, men ni får ha överseende med det för det fick mig att må bättre.

Kommentera

