Dagens lunch

Har lagat en rätt som är så god att den borde kunna serveras på en krog med minst en stjärna i Le Guide Michelin!”

Så skrev jag på Facebook efter att ha smakat på maten jag lagade till lunch idag. Jag tror nästan att det är det bästa jag någonsin har lagat och då har jag ändå lagat mycket mat i mina dar. Men det var inte soppa på en spik utan ingredienserna gjorde sitt till:

photo by you.

Linguini är godare än spaghetti, körsbärstomaterna var sanslöst smakfulla och pilgrimsmusslor har en fantastisk smak även när dom har varit frysta. Det jag gjorde var att koka pastan och när den nästan var färdig så började jag fräsa lök och vitlök. Sen hade jag i musslorna och strax därefter tomaterna och en klick sambal. Det fick fräsa ihop en liten stund och jag smakade av med citronjucie och salt. När pastan var färdig vände jag ner den i stekpannan och sen var det bara att hugga in:

photo by you.

9 thoughts on “Dagens lunch

  1. Oh, ser gott ut!!!

    Hur smakar pilgrimsmusslor, och vad har de för konsistens? Jag kan inte minnas att jag har ätit såna nån gång…

    • Åh, dom är så goda! Dom är rätt milda i smaken för att vara skaldjur och konsistensen är också mild. Samtidigt så ger dom mycket smak till rätten i helhet, lite essensen av skaldjur.

      Oj, vad svårt det var att förklara. Köp ett par och smaka!

  2. Låter både underbart gott och underbart enkelt!

    När vi är på rivieran på somrarna så äter vi mkt pasta med pilgrimsmusslor, de är så billiga där. Ska testa ditt recept nån gång!

Kommentera

