Lördagsångest

Ännu en vecka är över och snart är jag halvvägs igenom min graviditet. Det är lördag och solen skiner.

Andra gör saker, passar på att njuta av en ledig dag med vackert väder. Sonen och maken är någonstans och gör någonting medan jag sitter här, vid min dator och gör mest ingenting. Jag vill ut men har för ont. Igår for jag runt på stan och det får jag nöja mig med för den här helgen. Inget mer farande för mig inte.

Ingen plan har jag heller. På vardagarna så kan jag lättare hantera att jag sitter hemma för mig själv, jag låtsas nästan att jag har ett cool jobb som jag sköter hemifrån. Men nu, när det är helg så ska man ut och umgås med människor och göra saker som är kul. Då känner jag mig ensam och övergiven. Och patetisk.

Kommentera

