Lite bättre, mycket värre

Igår samlade jag kraft och städade. Redan kvällen innan bestämde jag mig för att det skulle bli gjort och orkade hålla fast vid det. Eftersom maken varit däckad av förkylning under hela helgen så hade hemmet sakta förfallit och när det händer mår jag så mycket sämre.

Alltså städade jag. Som motivation så lyssnade jag på Läckbergs senaste bok under tiden. Det ger inte mycket intellektpoäng men å andra sidan var jag den enda av 37 svarande på FL som ser på Aktuellt kl 21 på kvällarna.

Det tog lång tid, men var som en renande tortyr. Steg för steg slet jag ut kroppen som ett offer för renlighet och ordning. När jag var färdig så var jag mer än lagom förtjänt av den gratäng jag lagat samt av Houseavsnittet som väntade efter att sonen somnat.

Idag kände jag att jag hade nått ett nytt steg i min helvetesgraviditet. Det konstanta molandet och obehaget har gått över till ren smärta. Inte bara när jag går eller vrider mig dumt utan hela tiden.

Så jag tvättade mitt feta hår, sminkar mig snygg och åker in till stan för att tröstäta nudelwok med systern min. Ska man gå i konstant smärta i ett halvår till så kan man i alla fall äta gott och se bra ut under tiden.

One thought on “Lite bättre, mycket värre

  1. You go sis! Hade jättetrevligt med dig och sonen igår. Skrattade hjärtligt när han tyckte din bebis skulle heta Pippi! Kram!

Kommentera

