Istället flyr jag

Nej, jag mår inte så bra. Jag mår skit. Jag orkar inte ens försöka tänka på hur glad jag borde vara över att jag överhuvudtaget kan bli gravid. För nu börjar det bli tungt – inte fysiskt utan psykiskt. Smärtan gör mig orörlig och jag står ständigt mellan valet att slita på kroppen eller besvära min man ännu en gång för att få hjälp.

Jag har minst 24 veckor kvar.

Att ta sig ut från lägenheten är inte en självklarhet. Och jag börjar sluta vilja komma ut, jag har tappat lusten. Jag vill bara sjunka ihop och vänta ut tiden. Försöka glömma tankarna på att allt kommer bli värre. Det är jobbigt nog som det är.

6 thoughts on “Istället flyr jag

  1. Det låter inget vidare…

    ”Jag orkar inte ens försöka tänka på hur glad jag borde vara över att jag överhuvudtaget kan bli gravid”

    Skit i sånt, det finns så jäkla mycket måsten när det gäller vad man ska känna inför graviditeter och barn man har rätt att känna och hantera sina känslor precis så som man själv önskar.

    Hoppas att du mår bättre snart 🙂

  2. Ja, skit i sånt – om man skulle hålla på och tänka så om allt så skulle man aldrig få klaga minsta lilla och det håller inte.

    Hoppas du kan hitta små glädjeämnen hemma trots allt. Usch, nu fick jag lite ångest över att jag klagar över min helvetesnackspärr när jag i övrigt har en drömgraviditet.

    Men det var visst så vi inte skulle tänka va? 😉 Jävla nacke!

  3. Och så blir jag nyfiken över varför maken ska ta första delen av f-ledigheten? Tycker det är kul och bra med folk som tänker nytt på den fronten och just det där att vända på ledigheten har jag diskuterat en del med folk.

    • Därför att jag HATAR spädbarnstiden. Det är skittråkigt och frustrerande med bebisar. Jag blir fullkomligt knäpp om jag inte får sova hela nätter och klarar inte av den torftiga kommunikation som ett spädbarn erbjuder. Min man däremot klarar allt detta utan större problem, han tycker till och med att det är trevligt.

Kommentera

