Olika upplevelser av spädbarnstiden

Tänk vad olika det kan vara!

Alex Schulman:

Jag ser på vår dotter där hon cyklar på rygg i sängen och Amanda som står lutad över henne och trycker henne i magen och säger “OJ” och känner bara en omskakande lycka. Jag önskar inget mer än detta. Tillsammans med kvinnan jag älskar har jag bildat en familj. Jag är inte längre en och inte heller två. Jag är tre och vi är familjen Schulman.

Det är så fint, det här.

Linna Johansson:

Allt susade, som hade jag fastnat i den där Air-låten, rasslet i trädkronorna, bilarna, tjattret på gatan, allt smälte ned i ett enda dövande brus. Började tänka imbecilla saker som att man kanske inte måste sova så mycket ändå, man kanske faktiskt klarar sej … Sen svartnade det, mitt i trapphuset, med en soppåse i vardera näve sjönk jag ihop under en, kanske två medvetslösa sekunder.

4 thoughts on “Olika upplevelser av spädbarnstiden

  1. Sedan tvillingarnas koliktid är jag alltid bittert misstänksam mot folk som målar upp bilder på det där viset som Alex Schulman gör.
    Det växlar lite, men i princip kan man säga att jag antingen tänker: ”Du ljuger din jävel”, eller ”vänta bara… du får nog ditt tids nog”

    Det är nog inte helt sunt att tänka som jag gör, men jag tror jag blev skadad på riktigt av den där helvetestiden.

    • Det kan man nog inte undvika att bli, skadad alltså.

      Tvillingar? Kolik? Det ska jag tänka på när jag suckar över tiden med min enda son som bara var lite pissed off första tiden.

Kommentera

