Bara riktigt tuffa killar kan ha nagellack

Igår slog jag på stort inför personalfesten och målade naglarna i en härligt röd nyans. Idag fick min son syn på det och kom försynt fram, pekade på flaskan med nagellack och frågade om han också kunde få. Nu är min son ett väldigt aktivt barn som inte sitter still så ofta så jag förklarade först allt vad nagellacksmålande innebär men han envisades. Så naglarna målades och efter det står sonen blickstilla och bara tittar helt saligt. Vi slår på ett barnprogram så att han har något att göra medan han väntar, efter en liten stund tittar jag till honom för att se så att han inte glömt bort att akta nagellacket.

Så här satt han ända tills jag sa till honom för andra gången att naglarna var torra. Ända sedan det har han gått runt och tittat på sina naglar och varit så fruktansvärt stolt. På Facebook skrev jag föjande statusuppdatering:

Sonen har nymålade naglar på egen begäran. Skulle någon reta honom eller pika om att det är en tjejgrej så kommer ni få med mig att göra!

Jag inser sen att det är helt sant. Om någon skulle komma och förstöra hans glädje med en syrlig kommentar så skulle jag ta ett allvarligt snack med den personen!

IMG_0111

2 thoughts on “Bara riktigt tuffa killar kan ha nagellack

  1. Min son brukar också ha nagellack ibland, för att han själv kommer och ber om det. Det har varit barn i lekparken som har sagt ”Oskar har nagellack som en tjej, hahaha!!!” men då sträcker han fram båda händerna och skriker tillbaka ”Jag är faktiskt fin!!!” 😀

Kommentera

