Förfest/gravidpest

Jag ska på personalfest ikväll så nu har jag gått här hemma och ”piffat till mig”. Till och med nagellack har jag tagit på mig ska ni veta. Det är en stor kväll dessutom, för ikväll är sista kvällen på ett halvår som jag kommer ha högklackat på mig. Man bör nämligen inte gå i högklackat när bäckenregionen är ostabil. Men min läkare tröstade mig med att hon aldrig hade hört om någon vars ben hade slitits av på grund av foglossning. Det hade kanske varit effektivt om jag gått och trott att detta var en möjlighet. Nu har jag aldrig innan haft en tanke på att det skulle kunna hända vilket gav hennes uttalande helt motsatt effekt. Som när man frågar sonen vad han sysslar med och han svarar: ”Jag ska INTE öppna kylen!”

Hursomhelst så finns det tydligen en låt för allting!

Kommentera

