Creepy killar

Jag fick svar på min klagan. Nu vet jag mängder om Tjostolv och Joshua. Om du inte har koll så kan jag sammanfatta:

Två killar arbetar inom norska militären (i något typ av elitförband). Dom slutar där 2003 (blir avskedade enligt vissa källor då dom försökt värva medlemmar till en privat säkerhetsfirma) och åker nu i år ner till Uganda. Efter ett tag åker dom över gränsen till östra Kongo, en mycket orolig del av Kongo, för att enligt egen utsaga undersöka möjligheterna för turistresor! (I och för sig med temat ”extremt” där inslag av krigsföring ingår men i mina öron låter det ändå väldigt osannolikt)

Någonstans på resan så anlitar dom en chaufför som blir skjuten. En bild dyker upp där en av norrmänen skurar bort blodet med ett stort flin. Två passagerare som var med i bilen vittnar sedan om att norrmänen sköt chauffören medan killarna påstår att dom blev överfallna av banditer. Med sig när dom blev arresterade hade dom både vapen och avancerad teknisk utrustning.

Nu är dom dömda för mord, spioneri och en del annat. Jag tvivlar inte på det en sekund.

6 thoughts on “Creepy killar

  1. Hela historien kring det är så absurd att man inte vet vad man ska tro. Vem flinar på bild när man sanerar en bil på blod, men vilken yrkesmilitär mördar en civil utan anledning? Utan att ha en plan? Vem har dubbla identitetshandlingar på sig?

    Det låter fishy. Undrar om det inte ligger något annat bakom som mörkas.

  2. Ja dom där grabbarna är helt klart mysko min teori är att de är lejda av norska staten för att håva in pengar genom att göra snuff film i Hostel anda.
    Såg blodbilden i en tidning och nja varför poserar puckot så glatt?

Kommentera

