Så illa är det

Jag har provsjungit för en kör idag. Jag har faktiskt knappt någon aning om vad det är för kör, bara att det är antagning för att komma med vilket omedelbart gör den intressant. Ja, bara tanken på att bli ”antagen” lockar mig samtidigt som det borgar för en viss nivå på medlemmarna. Men sen slår det mig att om jag söker in så kan jag också bli nekad en plats – ratad – ”rejected”. Då börjar det svida lite i magen.

Provsjungningen gick sådär. Min notläsning är inte som den en gång var, inte heller mitt register, tonsäkerhet och teknik. Jag är helt enkelt inte den körsångare som jag en gång var och jag blir helt plötsligt väldigt osäker på om huruvida jag kommer med. Eller, jag tror faktiskt inte att jag kommer med. Stackars mig.

2 thoughts on “Så illa är det

  1. Jag har undvikit att ta upp körsången igen, just för att jag inte litar på körer utan uppsjungning men inte vill utsätta mig för uppsjungning själv … *brrr*

    • Jag tycker det är rätt kul att gå på ”audition”. Problemet jag har är att om jag blir antagen så börjar jag tvivla på nivån – ”om jag kom med så kan dom inte ha höga krav”, blir jag inte antagen så blir jag sur över att jag inte fick komma med i en så bra kör.

      Ha ha!

Kommentera

