Smakar det så kostar det!

Konstig mening egentligen, även om alla förstår vad man menar så förstår jag inte poängen med att korta ner meningen med två ord.

Ja ja. Nu ska det handla om smoothies i alla fall. Jag har nämligen börjat dricka dessa regelbundet det senaste året och provat mig igenom dom flesta märkena av färdiga smoothies. En del är OK, andra rätt goda men det är bara en enda som verkligen ger mig ”wow”-upplevelsen jag vill ha. Jag smakade den första gången i Stockholm när jag skulle hem från min utbildning i november. Sedan dess har jag inte stött på den, förrän idag på mitt alldeles egna lilla Konsum!

bild

Den lilla flaskan rymmer endast 25 cl och går på 1kr/cl. Men det är det värt!

En annan inhandling som bevisade sanningen i bloggtiteln var hårfärgen jag köpte igår. Hur gärna man än önskar att det skulle gå lika bra med en billig hårfärg på Willys för femtiospänn så stämmer inte det. Det ska vara den där toningen man köper hos frisören. Efter att ha färgat med den så skulle man tro att håret bara har bytt sin naturliga hårfärg, det syns inte alls att man har satt färg i det. Och då får det vara värt en extra hundring enligt mig.

Kommentera

