Kan någon förklara?

1. Vitsen med flugors närvaro?

Många hatar myggor och jag håller med om att dom är irriterande. MEN jag förstår dom. Myggor lever på blod, vi människor har mängder av blod och är därför ett självklart mål. Det kryllar inte av blodfyllda djur i trädgårdar och parker så därför få vi människor acceptera att myggen går på oss. Jag köper detta. Men flugor däremot! Dom verkar kunna leva på allt, bajs, sopor och annat äckligt så varför ska dom in i mitt hem och surra i mitt sovrum?! Det känns som att dom gör det på pin kiv! Kan någon förklara vitsen med flugor för mig (inte att dom finns till för att vara mat åt andra djur utan vitsen med att dom är i mitt sovrum) så att jag lättare kan hantera deras närvaro?

2. Det fantastiska i den här videon?

Den cirkulerar ÖVERALLT. Till och med när jag kommer till jobbet och går in på kontoret så är den framtagen på datorn. Jag har sett den, tycker det är lite kul men inte i proportion till uppmärksamheten. Varför reagerar folk med att tycka att den är ”fantastisk”, ”något alla borde se”? (Dessa två bloggare är väldigt vettiga och intressanta personer som jag i vanliga fall väldigt ofta håller med) Hjälp mig förstå på vilket sätt detta är mer än en knasig inledning på en vigsel?

7 thoughts on “Kan någon förklara?

  1. Videon rörde mig till tårar. Igen och igen och igen. Jag kan inte se mig mätt. Varför? Den analysen överlåter jag åt någon annan. Andra verkar ju älska att analysera mig och mina reaktioner på omvärlden…

    • Dom allra flesta verkar reagera i den stilen, till och med min ganska grabbiga kollega. Jag brukar själv ha väldigt lätt för att känna samma känsla och undrar lite vad jag missar den här gången.

      Din sista mening förstår jag inte helt – är det en pik? I så fall mot vem?

      • @danitra: Det var inte en pik, mer bara förvåning över ett par kommentarer som droppat in i min blogg idag och som inte har det minsta lilla med vare sig dig eller det här klippet att göra.

  2. @mymlan: Då är jag med. Eftersom jag just nu förstår färre fenomen än vad jag brukar så tänkte jag dubbelkolla så att jag inte lyckades förolämpa dig!

  3. Du kan ha rätt om Madde, we’ll see. Håller på min teori ändå!

    Såg du att ”alla” tyckte att jag var lik den där bruttan på bilden så jag får motvilligt ge dig rätt där iaf…

    Ny design här! Kanske missade det sist, är rätt trött numera.

  4. Okej, jag ska försöka ge svar:
    1 du kanske fiser illa, eller så är det helt enkelt så att dom är trötta och vill sova hos dig.

    2: jag tror att det är just att de bryter mönster. Bröllop är ofta väldigt strikta och man följer men mall, de bryter de här mönstret och det reagerar man på genom att man skrattar åt det men känner ändå kärleken i handlingen så man skrattar varmt, man tycker om att skratta varmt och därför gör man det gärna om och om igen.

    Ja det var min analys av alltihopa

    • Tack för dina svar!

      1. Nja, då skulle dom föredra min man..

      2. Hmm, jo. Det låter väl troligt men det får mig ändå inte att relatera till reaktionerna. Men ibland förstår man helt enkelt inte.

Kommentera

