Blåbärsskogen

Jag och sonen pratade hela dagen om att vi skulle ut och plocka blåbär i skogen. Av någon anledning blev det svårt för oss att komma iväg trots att det inte är något stort projekt alls, närmaste blåbärsbuske ligger 25 meter från vår ytterdörr. Det var nog något med att ta på sig kläder som sonen tyckte var jobbigt.

Men tillslut kom vi iväg och medan sonen körde en trimmer (i from av en lång kvist som han hittade) i snåren så plockade jag hur mycket blåbär som helst. Det var helt sanslöst mycke blåbär i dungen! Jag satte mig vid en buske och plockade en stor mängd för att sedan flytta till nästa buske som såg ännu mer välfylld ut. Men när jag sen tittar tillbaka på stället jag nyss plockat vid så ser det ut att vara lika mycket bär som innan jag började plocka. Ja, det kändes faktiskt som att det växte upp blåbär i samma takt som jag plockade.

Jag försökte fånga det på bild med lyckades inte helt.

One thought on “Blåbärsskogen

Kommentera

