Frågestund i teknikanda!

Lilla Gumman har frågestund.

Vad har du för mobiltelefon? Nokia N95 men siktar på en Nokia N97 eller en iPhone

Vilken är din favoritblogg? Oj, svårt! Bloggvärldsbloggen är bra när det gäller uppdateringar kring världen och samhället. Linna Johansson är nog den vardagsblogg jag gillar bäst.

Vad anser du vara ditt sämsta teknikinköp någonsin? Hmm, det måste nästan vara min HTC Touch Diamond. Jag var så taggad på den, så glad och nöjd när jag väl fick den. Och så fruktansvärt sur på den efter någon månad att jag bytte bort den.

Och ditt bästa? Det är nog min iPod Shuffle. Så många timmar den har spelat, så många mil den har färdats!

Vilket är ditt senaste teknikinköp? Två stycken USB-minnen på 16 GB för 75/kr styck. För billigt för att låta bli.

Vad finns det för drömpryl som du önskar dig? Det här blir det tråkigaste svaret eftersom även jag börjar bli sugen på en iPhone samt längtar efter en riktigt bra läsplatta. Den idén om att läsa böcker och tidningar på det sättet kom jag på själv när jag var cirka 7 år och har velat ha en sådan ända sen dess.

Tittar du på TV via nätet? Ja, rätt ofta. Det är cirka 50% av TV-tittandet medan den andra hälften består av inspelade program på digitalboxen.

Har du en mp3-spelare eller använder du mobilen? Jag har alltid min Shuffle med mig och använder sällan mobilen till att lyssna på. Ibland lyssnar jag på liveradio genom den men det är sällan.

Har du bärbar eller stationär dator? Både och. En stationär som är home base, en gammal bärbar Dell som fortfarande funkar väl samt en mini-PC (Asus Eee 900) som jag inte riktigt lär mig tycka om.

Finns du på facebook? Om ja, har du claimat ditt namn? Ja. Och ja.

Kommentera

