Nörd eller affärstjej? (Nokia N97)

DN verkar tycka att den är helt OK. Yvonne anser till och med att tangentbordet är en av telefonens styrkor till skillnad från t ex M3. Men priset verkar enligt DN göra detta till en telefon enbart för nörden eller affärstjejen (varför just affärstjejen?). Själv är jag riktigt sugen på att testa den, även om det skulle klassa mig som nörd (för någon affärstjej är jag inte!)

Dom största nackdelarna verkar vara tyngden och avsaknaden av egna knappar för Å Ä Ö. Men enligt en kommentar så löser t9 det problemet och skapar flyt i skrivandet ändå. För det är just tangentbordet jag är ute efter samtidigt som jag vill ha en Nokia (nej, E90 är inte ett alternativ). Så jag har kvar mina förhoppningar om att N97 är rätt mobil för mig!

Tills jag får mitt egna exemplar så får jag väl hålla tillgodo med det HÄR.

Kommentera

