Att man aldrig lär sig!

Ni vet hur det var som barn när man inte fick äta så mycket man ville av något? Man sa: ”När jag blir stor ska jag äta det här jämt!”

Sen när man blir lite äldre och faktiskt kan äta så mycket bulldeg, godis, pizza man vill så inser man att man faktiskt kan tröttna på även det godaste. Eller, med förnuftet kan man inse detta.

Jag vet detta mycket väl, men det hindrar inte mig från att ändå tänka ”Det här vill jag äta varje dag!” när jag smakar något riktigt gott. Resultatet blir att jag köper hem alldeles för mycket av detta, äter det i två, tre dagar och tröttnar på det så mycket att jag inte äter det på över ett halvår. När jag sedan äter det igen så tänker jag: ”Det här vill jag äta varje dag!

It’s a vicious circle.

Kommentera

