60 frågor

Hittade dom här hos Mymlan som i sin tur hittade dom hon någon Malin.

1. Hur gammal är du om fem år? 29 – coolt!

2. Vem var den sista du träffade? Den senaste kanske? Min man är i samma rum som mig i skrivande stund. Den senaste jag träffade innan dess var min irakiska storebror.

3. Hur lång är du? 164 cm, uppfattas som 170 (jätteviktigt att poängtera att en person gissade på det en gång)

4. Vilken var den senaste film du sett? The Dutchess – riktigt bra!

5. Vem ringde du senast? Min man.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Typ: ”Bra, så jag vet när jag ska vara på plats”

7. Var är dagens planer? Klockan är 00.34.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vem det är. I 80% av fallen ringer jag, sms skickar jag bara när jag inte orkar/vågar/vill prata med personen.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta, skilda och gifta igen – men inte med varandra.

10. När såg du senast din mamma? Äum… I lördags tror jag.

11. Vilken ögonfärg har du? Bruna

12. När vaknade du idag? För tidigt. Vid nio om jag inte minns fel.

13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Jag har upptäckt katter men ingen har varit övergiven.

14. Vilken är din favoritplats? En slottsruin i Skottland

15. Vilken plats föredrar du minst? Soprummet

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Den som lever får se.

17. Vad skrämde dig som barn? Att hela världens befolkning skulle försvinna och jag var ensam kvar. Samt krig och arbetslöshet.

18. Vem fick dig att skratta senast? Han som skrev det där blogginlägget om ”Öjebro”.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Hmm, nej. Faktiskt inte men jag vet inte var dom är.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär men jag saknar min iBook väldigt mycket.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Påklädd.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Olika beroende på hur sonen har flyttat runt med dom. Oftast fem.

23. Hur många landskap har du bott i? Två

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jag spyr av alkohol långt innan jag blir ”på fyllan”.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota när det är varmt nog.

26. Är du social? Ibland. Men jag kan vara extremt osocial också.

27. Vilken är din favoritglass? Riktig glass. Alltså sådan som är gjord på ägg, grädde och naturlig smaksättning – helst choklad.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Få ångest.

29. Tycker du om Kinamat? Har bara ätit kinakrogsmat, är helt OK när man är på rätt humör.

30. Tycker du om kaffe? Kaffet är min vän.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida? Av sängen eller kroppen? Sängen – nej. Kroppen – nej.

33. Kan du spela poker? Nej.

34. Tycker du om att mysa? Är det en effellare som ställer frågan? Svaret blir oavsett ja.

35. Är du en beroendemänniska? Hmm… Både ja och nej. Kan känna ett lätt beroende av mycket men har sällan svårt att sluta med något.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.

37. Vill du ha barn? Ja, som tur är.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Och tre fraser på franska (fantastiskt vad 4 års språkutbildning kan prestera!)

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.

40. Föredrar du havet eller en pool? Beror på.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och service (kopierar mymlan där).

42. Äger du dyra smycken? Nej, jag blir nervös av dyra smycken.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Äggröra – perfekt nattmat.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Tyvärr inte min man även om han önskar det. Förmodligen Izzard.

46. Välj ett ärr på din kropp? Efter vilka kriterier?

47. Vad har du för ringsignal? Någon förinstallerad.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, alldeles för många.

49. Flirtar du mycket? Nej.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Skottland.

51. Kan du byta olja på bilen? I teorin, ja.

52. Har du fått fortkörningsböter? Har ej körkort.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Blonde.

54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet. Tre stycken.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Nej, såvida inte sonen gråter hysteriskt, det är 30 mil hem och en dans är det enda som får honom nöjd.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar sällan på liveradio, däremot lyssnar jag ofta på podradio från P1.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En beställning.

59. När var du i kyrkan senast? minns inte.

60. Vilka personer utmanar du? Alla som känner sig manade.

Kommentera

