Låt bli mitt blod!

Blodcentralen trakasserar mig. Jag råkade lämna ett prov och sen var det kört. Dom ringde mig non-stop för att få dit mig och efter mycket pusslande lyckades jag komma dit och lämna blod. Men tror ni dom var nöjda med det? (Nej, SÅKLART dom inte var – det behövs ju mängder av blod hela tiden.)

Problemet är att jag INTE har tid. Men förra gångnen jag försökte förklara det så lyckades dom ändå boka in mig och jag fick värsta dåliga samvetet för att jag lämnade sonen tidigare till barnomsorgen. Så sen avbokade jag min andra tid eftersom jag egentligen inte hade tid då och sedan dess har dom ringt (ofta tidigt på morgonen, typ vid 8) och jag vågar inte svara. För då kommer dom lura på mig en ny tid som jag inte kan passa.
Och ja, jag VET att det är JÄTTEBRA att lämna blod. Det är JÄTTEVIKTIGT och det RÄDDAR LIV men jag har inte tid!
One thought on “Låt bli mitt blod!

  1. Har du tid att ta emot blod då? (om det skulle behövas?) Så försöker jag tänka och tar mig tid.

Kommentera

