Sveriges sämsta försäljare?

Det ringde en försäljare till mig förra veckan. Hon ville sälja en prenumeration på DN (det är bara dom som ringer, en gång i kvartalet ungifär) . Inledningen bestod i att hon frågade vad jag brukade läsa för delar av tidningen. Sen övergick hon helt abrupt till att nämna hur många inte hinner läsa tidningen på vardagar utan bara på helgerna så nu hade dom ett jättebra erbjudande om att man kunde få tidningen bara på helgen. Jag svarar att visst är det så men med mitt arbete så infaller helgen mitt i veckan.

”Jaha.” Svarar hon. ”Men nu har vi ett jättebra erbjudande om att man bara får tidningen på helgerna eftersom många inte hinner läsa tidningen på vardagar”
Hon kunde alltså inte alls ta in informationen hon fick av mig utan valde att återupprepa den senaste repliken i säljmanuset. Jag hade inte hjärta att driva med henne även om jag hade god lust. Istället bad jag henne återkomma om några timmar så jag kunde fundera samt fråga maken om det var ok.
Jag väntar fortfarande på att hon ska ringa tillbaka.
One thought on “Sveriges sämsta försäljare?

  1. Det påminner om alltför många samtal jag har haft med internetleverantörers support under tiden med uppringt internet.

    Vad man än sa att felet var, ville de att man skulle gå in och ändra sina inställningar. Även om deras server inte svarade, skulle man ändra sina inställningar. När det inte hände något när man ändrad inställningarna (eller som jag, INTE ändrat inställningarna, för det omöjligt handlade om mina inställningar som jag haft likadana tidigare utan problem), fick man ett goddag yxskaft-svar. Och så började det funka igen någon dag senare, för att någon tekniker upptäckt att servern visste hade fått spatt.

    Göööh!

Kommentera

