När allt går fel gör jag rätt

Lördag, fint väder. Min kollega gör en kvalivicerad gissning och ringer inte in någon ersättare för servitrisen som blev sjuk.

Kvällen rullar på, lite som vanligt. Sen kommer en man in och frågar om vi kan ta emot 27 personer. Jag svara att det går bra och säljer in värdemenyer som går snabbt att tillaga. Mannen meddelar att innebandylaget i fråga kommer att anlända om cirka tio minuter.
När tio minuter har passerat kommer ett stort sällskap instövlandes.
”Det var ni som var innebandylaget va?” hälsar jag glatt.
Dom ser förvirrade ut.
”Nej, vi är 22 stycken friidrottare”
Jag tar snabbt beslutet att starta upp en buffé. Alla blir glada.
För vad min kollega inte visste var att det pågick en eller flera idrottsturneringar i stan. Efter dessa två stora sällskap så fortsätter det att stövla in mängder av människor i stora sällskap och jag får bekräftat att mitt beslut var rätt.
Kollegorna sliter häcken av sig och allt flyter på bra under omständigheterna. Ändå kom vi inte därifrån förren 00.30.
Därför känner jag mer än innan att jag vill och förtjänar att få ledigt i morgon. Så jag skickade ett dödshot till min kollega:
”Hej. Om jag inte får ledigt i morgon så kommer jag att döda dig. Kram Danitra”
Dödshot klär fint i fullständiga, välformulerade meningar.
God natt på er!
Kommentera

