Fyrrättersmiddag i min ensamhet

Jag är ensam ikväll, hela lägenheten för mig själv. Det var nästan ett år sedan det hände senast och jag gör samma sak nu som jag gjorde då. Lagar god mat och gör precis vad jag känner för. 
Det började redan på stan. Efter jobbet går jag till banken för att få ny dosa och går därifrån med pensionssparande och byte av fondförvaltare (Jag var väldigt lättövertalad när jag blev påmind om att AMF hade mina pengar för närvarande). 
Sen gick jag och åt mat på ett trevligt, nyöppnat ställe. Två förätter blev precis lagom och det kändes så lyxigt att sitta ner med en god bok och bli serverad riktigt god mat.
Sen fortsatte jag min kulinariska kväll genom att handla massor av saker från delikatessdisken på ICA. Första rätten blev denna:

Halstrade pilgrimsmusslor på brusola och en skvätt citronjuice. 
Nästa rätt var murkelpaté och en extra lagrad cheddar. Men det såg inte lika gått ut så jag fotade inte den. Nu funderar jag på om jag ska steka upp koljan jag köpte eller om jag ska gå direkt på sista rätten. Vad säger ni?
One thought on “Fyrrättersmiddag i min ensamhet

Kommentera

