"Allt i samma gryta"-mat

Har haft min första av tre lediga dagar och tanken var att barnet skulle somna någon gång på eftermiddagen så att jag fick tid att städa. Men barnet somnar inte så det blir inget städande gjort. När det gått så länge att det är dags för middag så är möjligheterna rätt begränsade eftersom det nästan inte finns några rena grytor. 
Lösningen:

Jag tärnar potatis och morötter och kokar det tillsammans med hackad lök. Har i lite (glutamatfri) buljong, salt och krossade vitpepparkorn. När det är färdigkokt mosar jag ihop det smör och grädde och lägger ner tärnad lax och dill. Mosa, mosa till laxen är genomkokt och allt blandat. Jag kör på fast potatis eftersom jag gillar att ha några hela bitar kvar.

”Barnmat” tänker ni kanske. Visst, men det är ändå gott och väldigt smidigt.

Posted by ShoZu

2 thoughts on “"Allt i samma gryta"-mat

  1. Det ÄR jättegott. Jag saltar rätt lite i själva rätten just för att göra den barnvänlig och sen strör jag lite flingsalt på min portion.

Kommentera

