Till Irak på nästa charter?

Turism till Irak? Först låter det totalt vansinnigt i mina öron eftersom det enda jag ser när jag tänker på Irak är militärer, bombdåd och förödelse.

Men Irak innefattar ju också områden där tidiga civilisationer existerat med fantastisk historia. För visst vore det inte så dumt att besöka Babylon?
Dessutom så bor ju min andra familj där, min irakiska familj som jag aldrig träffat. Min irakiska kollega och storebror har i alla fall berättat om mig och min son och jag tror det vore en fantastisk familj att få träffa. Så kanske ska nästa utlandsresa gå till Irak? Med tanke på vilken hastighet som mitt sparkonto växer så kanske det blir lagom tills UD häver sin starka avrådan från att åka dit?
Kommentera

