Melodifestivalen -09

Mina kommentarer:
….

För första gången i mitt liv så har jag absolut noll koll på Melodifestivalen. Jag har inte sett en enda deltävling, inte hört en enda låt utan bara läst på löpet att Ugglas var med i en bilkrasch.

I min barndom var det senvinterns höjdpunkt. Vi samlades med godis och chips framför TVn med dagens tidning vid soffbordet. Där kunde man läsa omdöme från tidningens nöjesjournalist samt skriva in sina egna poäng. Jag hejade alltid på fel låt.

I takt med att tävlingen har fått ökat utrymme bland media så har mitt intresse minskat. Att hänga med i Melodifestivalen nuförtiden är inte en helkväll, det är ett engagemang som sträcker sig över flera veckor. Det blir för mycket.

Istället satsar jag på Eurovision, det är bara två kvällar.

One thought on “Melodifestivalen -09

  1. Det är jobbigt att följa alla delar. Det räcker med en Melodifestival. Rätt låt vann igår iallafall.

Kommentera

